måndag 2 maj 2011

Länge sedan

Haha, hittade nyss den här bloggen. Hade glömt den ;).
Tog nyss bort min gamla bakgrundsbild (som var för liten för den här skärmen) och tog någon mall som finns på sidan bara...
Kanske borde börja använda den här bloggen igen...
byter runt "hela tiden".
Man är inte direkt någon bloggare och gillar inte riktigt tanken på att folk ska veta så mycket om mig... plus så tröttnar jag på bloggen... så istället byter jag runt.

Nåväl, var mer än ett år sedan jag uppdaterade på den här bloggen.
Har väl inte hänt något spännande direkt...
Har flyttat från Uppsala, bor i Östersund igen.
Trivs väl rätt bra åtminstone, har en grym lägenhet...
Om man bortser från att man har så många grannar.

För två dagar sedan var det Valborg, drack nog lite för mycket
då jag inte minns allt för mycket. Gick från mitt sällskap för att jag tyckte
de var tråkiga (som vanligt.. tröttnar alltid på dem. Ingen idé att ens fortsätta festa med dem?)
och träffade på två främlingar efter några få meter som blev mitt nya sällskap :)
Det var trevligt... även fastän man inte minns allt för mycket
förutom att jag "badade" i Storsjön och ropade på dem att gå i,
att vi kollade på tv hemma hos mig och så minns jag några andra väldigt få saker...

Var på begravning i fredags. Min mormors.
Tänkte innan att jag skulle försöka vara lite "känslokall". Ville inte gråta,
men blev så jobbig stämning i kyrkan så kunde inte låta bli. Är dock stolt över att jag inte storgrät och att jag inte var en av dem som grät mest. Way to go!
Innan hela grejen börjat och alla satt helt knäpptysta och kyrkklockorna ljöd
brast det lite. Men andra gången, det vill säga när begravningen började gå mot sitt slut,
så kände jag ett lugn inombords.
Det är så skönt att begravningen är avklarad...
Det jobbigaste för mig på begravningen var faktiskt just stämningen.
Jag är inte så bra i dystra och tunga situationer.
Kan inte påstå att det kändes bättre efteråt när vi fikade och folk skrattade och var glada.
Jag ville bara därifrån. Smälta allt. Det har jag gjort nu.

-> blessen.blogg.se

Inga kommentarer: